علت یخ‌ نساختن ساید مابه

۴ بازديد
علت کار نکردن یخساز ساید می تواند از ایراد یا خرابی جزیی ناشی باشد اما در اوج تابستان یا در یک میهمانی می تواند دغدغه ای بزرگ باشد با مطالعه این مقاله و دنبال کردن راه حل های مطرح شده علت یخ‌ نساختن ساید مابه را به راحتی بیابید.

 قابلیت مکث فعال شده است

بسیاری از یخ‌سازها دارای یک بازوی کنترل هستند که وقتی ظرف یخ پر می‌شود بازوی یخ‌ساز در بالاترین وضعیت قرار می‌گیرد و ویژگی مکث را فعال می‌کند یعنی یخ‌سازی متوقف می‌شود. بازوی کنترل ممکن است به طور ناگهانی در بالاترین وضعیت گیرکرده یا یخ‌زده و یا احتمالا افتاده است، که می‌تواند عملکرد یخ ساز را متوقف کند. چک کنید که در وضعیت مناسب است.

تازه نصب کردن یخچال

اگر تازه یخچال ساید بای ساید خود را خریداری کرده اید اول از همه باید بگیم مبارک باشه. توجه کنید دوستان عزیز یخچال را چون تازه خریداری کرده اید باید چند ساعتی منتظر باشید تا یخچال سرمای مورد نظر خود را تولید کند. چون موتور یخچال تازه شروع به کار کرده است چند ساعت زمان نیاز دارد تا سرمای یخچال را تامین نماید.

اختلال در منبع تامین آب

یخ ساز شما از یک منبعی آب را دریافت و تبدیلل به یخ میکند. د بعضی موارد هستند که در صورت وجود مشکل در آن ها یخ ساز شما به درستی کار نمیکند و دچار اختلال میشود. اولین و ساده ترین موردی که باید آن را چک کنید مسیر گذر آب است، مواردی مثل گرفتگی لوله آب پیچ  خوردن یا تا شدن لوله آب از جمله مواردی است میتواند باعث قطع مسیر آب یخساز شما بشود.

بهتر است برای حل این مشکل اول فشار اب را تخمیم برنید. یعنی آب سرد کن شما حداقل در 9 الی 10 ثانیه نصف بیشتر لیوان شما را پر کند. در صورت ثابت شدن این مشکل فلکه آب را قطع کنید و لوله را از دو طرف باز کنید و شروع به حل مشکل یا حتی تعویض لوله کنید و دوباره آن را نصب کنید.

انباشته شدن یخ بیش از حد مجاز در محفظه

چنانچه یخساز به طور مرتب در طول ماه کار نمیکند توصیه میکنیم آن را به وضعیت غیر فعال دربیاورید.

در صفحه نمایش خود یا از طریق سوییچ آف در اطراف یخساز آن را غیر فعال کنید.

استفاده نکردن طولانی مدت علت کار نکردن یخساز ساید بای ساید است زیرا پس از گذشت زمان که محفظه پر از یخ شده است یخها بهم متصل میشوند و اجازه خروج به یکدیگر را نخواهند داد.

در این وضعیت باید محفظه را جدا کنید و سعی بر تخلیه یخهای داخل آن کنید و سپس در سر جای خود قرار دهید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی در یخچال خود با نمایندگی تعمیرات ساید مابه تماس بگیرید22225007-021

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.